Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Bili bi mnogo bliže Evropi da ne popuštaju ni pedalj oko Kosova

Komentari (24) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 24 februar 2012 18:52
Igor R.
povodom vaše knjige Njegoševe tajne staze prosulo se jedno prijateljstvo... sada ste mi mnogo bliži, vidi se da u vama sada progovora čovjek sa kojim slučajno dijelim isti obrazac ponašanja i pogleda na svijet!
Preporuke:
37
7
2 petak, 24 februar 2012 19:02
Žderomil
Stanko Cerović je tvrdio da su za rat u SFRJ odgovorni, citiram, truli korijeni srpske kulture. Molim ga samo za trunku intelektualnog poštenja, to jest da se drži sopstvenih intelektualnih premisa.
Preporuke:
47
8
3 petak, 24 februar 2012 19:11
Marko Gay
U ratovima devedesetih, u Hrvatskoj, a naročito u Bosni, kao kolumnista i urednik RFI-ja, bio si aktivan, angažovan i nimalo dvosmislen u osudi Miloševićeve politike


RFI? Radio France International?

Ovaj covek je nas.

Ili je bar spreman da radi za nas. :))
Preporuke:
13
30
4 petak, 24 februar 2012 19:16
Svetozar
Izuzetan covek.
Sve jasno i sve ocito.
Jedino sam zbunjen da je intervju objavljen u nedeljniku Vreme.
Bice da sam nesto propustio ili prespavao.
Preporuke:
35
13
5 petak, 24 februar 2012 21:00
fristajlo
patriotski elan je potrošen i kompromitovan u vrijeme Miloševića
Eto, koliko da ne budete u svemu u pravu...
Elan te vrste nije nikakva roba iz magacina, ili gorivo u rezervoaru; patriotizam je apstraktna "materija", i kao takva- nepresušna. Izvire iz one duše, koju tako često pominjete, pa mi je čudno da Vam to promiče.
A ono gađenje, koje pominjete u vezi Miloševića- to je gađenje na sebe; i pored verziranosti u politiku, i puno znanja i pameti- poverovali ste u priče o njemu, i u istinite i u lažne.
Ne kritikujem Vas, nemam tu potrebu; to čuvam samo za sopstvene potrebe.
Stvar ličnog morala.
Preporuke:
38
3
6 petak, 24 februar 2012 21:44
mirno
Od drveća se često ne vidi šuma. Ovo je sjajan i intelektualno pošten istup jednog časnog i umnog čoveka, koji je mirno mogao teći karijeru i juriti "europsku" slavu i nagrade, i sve je to prezreo i otvoreno govori i o svojim i o tuđim zabludama. Svaka čast gospodine Ceroviću.
Preporuke:
39
7
7 petak, 24 februar 2012 22:02
Citalac
@ Žderomil


G. Cerovica poznajem preko esejisticke zbirke "U kandzama humanista", u kojoj je kritikovao NATO-bombardovanje i licemerje Zapada prema Srbiji, BAS sa pozicije coveka koji se pocetkom devedesetih SVESNO angazovao na strani ISTOG tog Zapada, misleci da je u pitaju HUMANIJA i BOLJA strana. Nimalo ne ublazava gorcinu tog saznanja i razocaranja. Ne moramo biti u svemu istovetni da bismo prihvatili neciju poziciju ako je postena i autenticna: g. cerovic je uradio ono sto NIKO od ljudi sa beogradskog dela te scene nije i nece - preispitao svoje izbore i odluke. Ne treba gurati ljude od sebe kad do toga dodju. Niti je svaki pojavni 'patriotiozam' dbar, niti su ljudi sa, usklovno, 'apatriotske' pozicije ista manje vlasni da promene misljenje na bolje
Preporuke:
60
2
8 petak, 24 februar 2012 22:11
seljak bezemljas
@FRISTAJLO
Slazem se sa vama i nemojte zameriti sto cu ponoviti ono sto se zna.
Vidljiviji deo nasih usrecitelja i predvoditelja u tekstu opisanih kao poluintelektualci..paraziti..nezdravi..kolonijalna elita..petokolonasi..
ulazu napor da diskvalifikuju i ismeju patriotizam.
Odbacivanje patriotiotizma,tradicije,jezika.istorije...je dokaz za novu naprednost i uslov za opstanak na mestu nasih predvoditelja i usrecitelja.
Kada sunce ugreje oticice i oni kao ovaj sneg sa krovova i drveca.
Preporuke:
22
1
9 petak, 24 februar 2012 23:23
seljak bezemljas
@CITALAC I ja sam iznenadjen ovim tekstom u Vremenu.Cak sam razmisljao da kupim.Pricekacu da vidim da li su spremni da se promene.Decenijsko kupovanje NINa napustio sam posle njegove privatizacije.Najteze mi je bilo da prestanem da kupujem POLITIKU.Ovih dana se razmisljam da se vratim POLITICI.Nisu ovde novine izgubile cutaoce samo zbog interneta.
Preporuke:
10
1
10 petak, 24 februar 2012 23:31
Žderomil
@Čitalac

Ne sumnjam da ljudi mogu doći u zabludu dok biraju stranu na kojoj će se boriti. Ili u zabludu prilikom procene ko je u nekom aktuelnom sukobu za nešto kriv. Ali izjava da su za rat krivi "truli korijeni srpske kulture" jeste deo pogleda na svet. Možda se i pogled na svet može promeniti, i pravo je svakoga da promeni u sebi sve za čim oseća takvu potrebu. Međutim, pravo je i drugih da prihvate ili ne prihvate promene koje su tako dalekosežne. Jedno je preći iz stranke u stranku, a drugo satanizovati naciju kad joj je najteže, pa se naknadno pokajati, kad se toj naciji više pomoći ne može i kad se njenoj slobodi primiče kraj.
Preporuke:
9
2
11 subota, 25 februar 2012 01:08
fristajlo
seljak bezemljas
poluintelektualci..paraziti..nezdravi..kolonijalna elita..petokolonasi..
Slobodno recite- režim.
ulazu napor da diskvalifikuju i ismeju patriotizam.
Zato što znaju da im odatle preti opasnost. Logično.
Preporuke:
8
1
12 subota, 25 februar 2012 01:14
jbgbgd
Od svih reakcija na tekst nekako mi je najbliže ovo što je napisao Čitalac, pogotovo u delu koji se odnosi na redakcijsku opremu i tendencioѕno "novinarstvo" lista "Vreme.Za razliku od pomenutih, g.Stanko Cerović još jednom demonstrira kako treba da se ponaša intelektualac u ovim smutnim vremenima.Cerović je i kao urednik RFI-ja bio veoma dosledan i za razliku od mnogih beogradskih kolega ostao je veran najvišim moralnim i etičkim standardima.
Preporuke:
12
3
13 subota, 25 februar 2012 01:32
Kuvar Brodski
Izuzetne, zdrave misli! Svaka čast! Pratiću rad ovog Čoveka.
Preporuke:
17
3
14 subota, 25 februar 2012 11:36
AS
@Žderomil
Mislite da bi bilo bolje da se ova ljudina priključi horu "Peta Kolona"?
Preporuke:
9
2
15 subota, 25 februar 2012 12:14
slom
Vudan preokret jednog crnokorca! Navodno se vraca odbrani svog naroda. tesko je verovari mu, pogotovu nam koji smo ga slusali 90ih sa RFI.
Preporuke:
6
7
16 subota, 25 februar 2012 12:48
srpkinja
Svidja mi se promišljanje ovog čoveka,sve potpisujem,jednostavno,racionalno,vidi se duboko obrazovanje i mera.Mislim da niko od nas nije uvek na pravom putu,i da postajemo bolji upravo otkrivajući svoje zablude,s toga mu ne zameram ništa iz prošlosti,konačno,naša vera nas uči da prošlost ne postoji,budućnosti nema,važna je samo sadašnjost.Malo ljudi nauči tu lekciju,žive u prošlosti,ili budućnosti,ali retko u sadašnjosti.Srbi trebaju da nauče da su prošlost sadašnjost i budućnost jedno vreme,ništa se ne zaboravlja,nego se u radu,redu i disciplini stvara.Ali to nam ne ide nikako,s tugom primećujem da mnogo mislimo,što je dobro,ali malo radimo što je loše.Zato nam je tako.Ovaj čovek je očito doživeo katarzu,meni je važno ovo što je sad,ono čime se bavio u prošlosti,kroz rad na sebi stvorilo je ovu briljijantnost Uma,svaka čast.Deo o krugu dvojeke je savršeno zapažanje,kao i o Srbima kamičku što žulja.Ponosna sam na sve srpsko.Naše je Carstvo doveka.Ali pod uslovom da znamo.
Preporuke:
13
3
17 subota, 25 februar 2012 14:01
Žderomil
@ AS

Ne mislim da ga je bolje prepustiti horu "Peta koliona", ali takođe ne mislim da se tek tako može preći preko određenih krupnih ontoloških momenata. Takođe ne mislim da mi sa ove strane treba da budemo hor. Ne smeta mi Stanko Cerović. Smeta mi kad princip ostane nerasvetljen.

Za Srpkinju:

Ne uči nas naša vera da postoji samo sadašnjost, pre će biti da su opservacije na tu temu opštehrišćanska obrada fenomena vremena. (Najbolje je to uradio Tomas Sterns Eliot u poemi Četiri kvarteta.)
Preporuke:
7
1
18 subota, 25 februar 2012 14:49
AS
@Žderomil

Mislim da bi gospodin Cerović rado sa Vama raspravljao o svojim ontološkim momentima i nerasvetljenim principima. Ja to ne umem, ali umem da prepoznam da je Vaša rečenica "Takođe ne mislim da mi sa ove strane treba da budemo hor." samo uslovno tačna. Ontološki je u redu;), ali u ovom trenutku tihog genocida je netačna i štetna. Zapravo, JEDINA šansa nam je da postanemo hor! Svako dobro!
Preporuke:
3
2
19 subota, 25 februar 2012 14:51
Kuvar Brodski
Srpkinja potpisuje S. C., a ja Srpkinju. Svaka čast za komentar!
Preporuke:
4
1
20 subota, 25 februar 2012 15:41
Žderomil
@AC

Prihvatam Vaše pravo na mišljenje da svi treba da budemo hor, ali ne pozdravljam takvo mišljenje. Volim, jednostavno, multi pristup Petoj koloni. Da ih žulja
sa svih strana, pa i iz tastature Stanka Cerovića. AC, što se mene tiče, sve je u redu. I ja Vam želim svako dobro.
Preporuke:
6
0
21 subota, 25 februar 2012 19:05
Citalac
@Žderomil

U principu, slazem se s Vama da ne treba gubiti fer-pristup prema bilo kome, 'nasem' ili 'njihovom' (pod fer-pristupom podrazumevam kontinuitet necijeg javnog delovanja). Ponovicu da mi se stav g. Cerovica cini postenim jer ga je JAVNO izneo, za razliku od CITAVE 'Druge Srbije' u Beogradu, koja je toliko ogrezla u petokolonastvo i autosovinizam (ili prosto sovinizam) da se njihove izjave danas citaju kao ovovremena verzija ausatrijskih antisrpskih karikatura, ustaskih brosura i nacistickih poternica. Isti recnik. Ako Cerovic pravi otklon od takvih (a pravi) iskreno i otvoreno, ne bih ga gurao u taj kos.

Oko 'trulih korijenova', istini za volju, to je rekao o Cosicu (video sam integralnu verziju intervjua). Sto, naravno, ne znaci da mislim da je takva izjava u redu.


@ seljak bezemljas


Pa hoce (Vreme) da na vreme napravi rezervnu poziciju. Srbi ionako pamte do prekjuce, i retko ko pamti sovinisticke paskvile vedeta Vremena iz 1990ih.
Preporuke:
7
0
22 subota, 25 februar 2012 22:14
Žderomil
Vidim da je i staro i mlado ustalo u odbranu Stankovu. Pa dobro. Ali od čega ga brane? Iznosim svoje mišljenje zasnovano na nečemu što se ne može promeniti, a to je izjava iz prošlosti. Cerović je rekao da se na primeru Dobrice Ćosića vide truli koreni srpske kulture. Nije to isto kao da je o Ćosiću ili na Ćosićev račun rekao ovo ili ono. Nacija je kultura, pa kad kažete da su koreni te kulture truli, obuhvatate i žive, i mrtve, i nerođene pripadnike nacije. E to je satanizacija.
Preporuke:
5
3
23 nedelja, 26 februar 2012 18:58
Citalac
@ Žderomil

Da ne bude zabune, nisam stao ni u kakvu 'odbranu' g. Cerovica, samo smatram da je dao dobar i cestit osvrt na moralnu bedu te 'antiratno-profiterske- scene, za koji je ipak potrebna odredjena moralna snsga (jer mogao je i da precuti sve to, posto je bio, makar poziciono, 's njima'). Kao sto i ocene necijeg nepostenog i profitabilnog 'patriotizma' uzimamo kaoo referentne JEDINO od ljudi koji su i SAMI bili na ovoj, uslovno, 'nasoj' strani od pocetka. Recimo, kad nekoga napadne Vesna Pesic kao 'ratnog profitera' meni to ne znaci nista, jer je strana koju ONA simbolizuje tada bila do guse u petokolonastvu. Ali kad neki patriota kaze nesto o ljudima koji su naplatili patriotizam i neiskreno i stetno ga promovisali, to je drugo. Tako i ovde -vecu TEZINU ima kad o drugosrbijanskoj dvolicnosti prica Stanko Cerovic (koji je poznaje inutra) nego vi ili ja, koji nikad nismo bili na toj strani. Covek pise i govori za svoj racun, ne trazi nikakvu spomenicu iz 1991
Preporuke:
4
0
24 nedelja, 26 februar 2012 20:14
Žderomil
@ Čitalac

Ma to je sve u redu, pitanje oko kojeg se možda bespotrebno sporimo jeste to da se temeljni preporod shvatanja mora zabeležiti kao psihološka, intelektualna, moralna, politička i istorijska činjenica. I Dostojevski je govorio o preporodu shvatanja, Savle je ustao iz blata i postao Sveti Pavle. Ekstremno bitno je to da su se odrekli prethodnog ontološko-egzistencijalnog utemeljenja. Povratak na staro za njih bi značio ono što Jovan u Jevanđelju naziva "vaskrsenje suda", za razliku od "vaskrsenja života". Svaka površnost i plitka tolerancija u maniru "bludni sin se vratio kući" ovde se pokazuje kao lakomislenost. Ili, da se poslužim Njegošem: U pamet se dobro, Ceroviću.
Preporuke:
5
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner